sobota 29. června 2013

Roláda s jahodami

Protože je čas jahod a koláč už je snědený, upekla jsem dneska rychlou roládu se smetanovým krémem a jahodami, pravda trochu se mi trhla, takže vizuální efekt nic moc, ale ta chuť!!!


Nejdříve upečeme piškotovou roládu:

5 vajec
100 g cukru
120 g polohrubé mouky
1 vanilkový cukr
1 kávová lžička citrónové šťávy

Bílky ušleháme do tuha, zašleháme cukry, citrónovou šťávu a žloutky. Do vaječné pěny lehce zamícháme mouku. Na plech dáme pečící papír, který pomažeme olejem. Těsto namažeme na papír a upečeme ve vyhřáté troubě na 180 stupňů do růžova.
Horkou roládu ihned stočíme a necháme vychladnout.

Po vychladnutí připravíme krém.
1 šlehačka
1 malý bílý jogurt
1 vanilkový cukr
jahody

Šlehačku ušleháme do tuha, zašleháme vanilkový cukr a jogurt. Roládu roztočíme, potřeme jahodovou marmeládou, namažeme šlehačkovo jogurtovým krémem a posypeme na kousky pokrájenými jahodami.
Zatočíme roládu, to co vyleze ven namažeme navrch a ještě dozdobíme malými jahodami. Dáme do ledničky asi na dvě hodiny vychladit.






2 komentáře:

  1. Teda Vlasti, máš tu samé super dobroty. Moc se mi líbí i receptík na sirup ze smrkových výhonků. Určitě se k tobě budu ráda vracet. Jsem ráda, že jsem našla tvůj blog. Pokud budeš mít náladu a chuť, tak dovol abych tě pozvala k nakouknutí na můj blog.
    Přeji krásný zbytek neděle Anna

    OdpovědětVymazat