úterý 8. dubna 2014

Jemná mrkvová pomazánka

Dneska přináším tip na lehkou svačinu, nebo večeři.




Na výbornou mrkvovou pomazánku budete potřebovat:
5 středně velkých mrkví
1  větší cibuli
1/2 celeru
150g přírodního nebo uzeného tofu (vyzkoušela jsem obojí a obě pomazánky byly výborné)
2 lžíce lahůdkového droždí
2 lžíce majonézy
2 lžíce bílého jogurtu
2 lžíce nakrájené pažitky
sůl, pepř, citrónová šťáva podle chuti




Zeleninu na jemno nadrtíme v nožovém robotu, nebo hodně na jemno nastrouháme. Já drtím.
Tofu nastrouháme na jemném struhadle, přidáme ostatní ingredience a zamícháme. Podáváme s tmavým, nejlépe domácím pečivem.





5 komentářů:

  1. Hmmm.... to bych mohla zkusit.... to by si rodina té mrkve ani nemusela všimnout:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, je opravdu moc dobrá, dneska jsem ji dělala s uzeným tofu a je snad ještě lepší než s přírodním :)

      Vymazat
  2. Vlasti, já mám trochu problém s tím droždím, ale třeba manžel drožďovou pomazánku miloval... Tady ho není moc, tak že bych to zkusila :o)
    Hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to není klasické droždí, je to zdravé ochucovadlo a do pomazánek se moc hodí, používám ho i k zahušťování omáček a najdeš ho třeba tady http://www.bio-natural.cz/lahudkove-drozdi-susene-standard-150-g/d-73046/

      Vymazat
  3. Vlasti tahle pomazánka mě docela oslovila,myslím že ji vyzkouším...krásné dny Šárka

    OdpovědětVymazat